Als bezitter van een trouwblog is het belangrijk voor mij om up-to-date te blijven. Daarom ben ik afgelopen vrijdag naar het Wedding Professionals Event geweest waarin diverse professionals uit de trouwbranche samen komen, van bruidstaartenbakkers tot bruidsfotografen en van trouwambtenaren tot weddingplanners. Het event is ontstaan uit een geheime Facebookgroep vol met wedding professionals waarin we elkaar online proberen te helpen, inspireren en kennis te delen met als doel om elkaar én de trouwbranche naar een hoger niveau te tillen. Na alle digitale tips was het tijd om elkaar in het echt te ontmoeten. Het thema van het event was dan ook: teamwork makes the dream work!
Ik had ontzettend veel zin in het event, maar ik vond het ook best spannend. Het zou namelijk mijn allereerste netwerkbijeenkomst zijn! Hoe ik het event uiteindelijk heb beleefd en wie ik heb ontmoet? Je leest het hier!

Feline Weddings & Events
Bij binnenkomst op locatie The Upper Deck, een ontzettend mooie trouwlocatie in Naarden met geweldig uitzicht, kon ik meteen doorlopen naar de workshop Commercial Skills for Creative Professionals welke gegeven werd door Ryan en Mascha van Unicorn Wedding Cinematography. Ryan en Mascha bezitten door hun jarenlange ervaring allebei over enorme dosis commerciële vaardigheden en hebben ons in een twee uur durende workshop wat commerciële vaardigheden bijgeleerd. Tijdens deze workshop kregen we een aantal kleine opdrachten die we met elkaar moesten oefenen en tijdens één van deze opdrachten kwam ik in contact met weddingplanner Eline Koemans van Feline Weddings & Events. Haar specialisme is het christelijk huwelijk, omdat zij als christen weet dat er vaak andere dingen bij komen kijken dan bij een ander huwelijk. Zo is de kerk een prominent onderdeel op de trouwdag en weet zij als geen ander rekening te houden met de christelijke normen en waarden van het bruidspaar in spe. Met niet één, maar twee ceremonies op één dag komt er heel wat extra werk bij kijken. Zelf geeft ze aan dat haar meeste bruidsparen het fijn vinden dat ze weet hoe zo’n dag geregeld wordt. Dat vrienden of familie van het bruidspaar haar later willen weer inschakelen is voor haar een bevestiging dat ze haar werk goed heeft gedaan.

Gebakkerij
Ook kwam ik tijdens één van de oefeningen tijdens de workshop in contact met Ania Windorpska van Gebakkerij. Wat een ontzettend lief mens is Ania en haar passie voor bruidstaarten straalt van haar af. Ania komt uit Polen waar de liefde voor haar ‘gebakkerij’ is ontstaan: een zondag doorbrengen zonder taart? Onmogelijk! Onverwachte gasten? Ze verwachten dat je iets lekkers én zelfgemaakt in huis hebt. Ania vond het heerlijk om in de keuken te bakken en haar gasten te verrassen met andere, nieuwe smaken dan de traditionele smaken.
Ania heeft voor het event, samen met Torta Deliziosa die de taart heeft gemaakt, de hapjes voor de sweet table verzorgd welke aan het eind van de avond opgemaakt werd. Helaas heb ik dit gemist, maar gelukkig voor mij had ze ook nog iets heerlijks gestopt in de goodiebag die we aan het einde van de avond kregen. De baksels van Ania smaken zeker naar meer.

Tintelend Trouwen
Met Marielle Bouw ben ik in contact gekomen, omdat ze mij graag wilde ontmoeten om te vertellen dat ze mijn blog zo tof vind. Dat vond ik z’n eer om te horen! En wat ben ik blij dat ze op mij af is gestapt, want wat een enthousiaste, spontane vrouw is Marielle en wat een liefde heeft zij voor haar vak. Marielle is zelfstandig trouwambtenaar en verzorgt naar eigen zeggen een liefdevolle en persoonlijke huwelijksceremonie.  Ze is nog niet zo heel lang zelfstandig trouwambtenaar, maar reageerde uit spontaniteit op de vacature van trouwambtenaar binnen de gemeente Nijkerk. Na haar eerste huwelijksceremonie wist ze: ‘Dit doe ik het liefst iedere dag!
Ik ben al een tijdje erg nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde van een zelfstandig trouwambtenaar en Marielle haar enthousiasme werkte zo aanstekelijk dat ik haar graag in actie wil zien. Vandaar dat ik met haar heb afgesproken om op de dag van de liefde (14 februari 2015) een huwelijksceremonie van haar bij te wonen, waar je naderhand natuurlijk over kunt lezen op mijn blog!

Marryoke
Een nieuwe trend voor op je bruiloft is een Marryoke, waarbij je als bruidspaar samen met je gasten een zelf uitgekozen nummer gaat playbacken. Ik had er al eerder van gehoord en het idee leek mij wel leuk, maar niet meer dan dat, totdat ik het echter op het event zelf heb ervaren! Met een nep-bruidspaar, dat het heel leuk deed, kwam iedereen eigenlijk meteen los en zat de sfeer er lekker in. Naast dat je het als bruidspaar kan organiseren, kunnen de gasten dit ook ‘s avonds als cadeau aan het bruidspaar geven. Overdag zijn er namelijk altijd wel momenten dat het bruidspaar er niet is. Ideaal om als gast al in de stemming te komen met z’n allen, daarnaast een leuke herinnering voor het bruidspaar aan hun trouwdag! Helaas is de Marryoke die tijdens het event is opgenomen nog niet gemonteerd, maar zodra deze beschikbaar is zal ik de link ervan hier plaatsen. Nieuwsgierig naar een Marryoke? Check dan zeker even deze link naar een ontzettend leuk filmpje!

Paul Smithuis
Wat ik zo leuk vond aan het event is dat ik naast het ontmoeten van een hoop nieuwe professionals, ik ook kennis heb kunnen maken met het werk van een aantal professionals. Zo hebben er een aantal muzikanten opgetreden, waaronder fluitist Paul Smithuis, ook wel bekend als ‘Mr. Holland got Talent’. Paul heeft het tijdens Holland got talent terecht tot de halve finale geschopt, want wat is hij goed! Fluitmuziek vind ik zelf prachtig voor tijdens de ceremonie als je als bruid naar het altaar loopt, maar kan ook heel goed bij een receptie of diner. Als Paul aan het spelen is op zijn fluit lijkt het wel magie!

Oprichtster Facebookgroep
Als je mij zou vragen wat bij mij een enorme indruk heeft achter gelaten, dan moet ik wel zeggen dat dat de speech is van Lucia Sandaal. Lucia is Weddingdesigner en helpt bruidsparen om hun liefdesverhaal te visualiseren. Ze is tevens de oprichter van de speciale Facebookgroep en haar visie is om elkaar niet als concurrentie te zien (‘want dat is een vies woord’), maar om elkaar te inspireren en elkaar naar een hoger niveau te tillen. Lucia kon dan ook niet ontbreken als spreker op deze avond en wat was haar verhaal inspirerend! Zelf vond ze netwerkbijeenkomsten tot voor kort altijd doodeng, tot ze erachter kwam dat het op netwerkbijeenkomsten niet de bedoeling is om je eigen product of dienst te promoten, maar om elkaar te inspireren en kennis te delen. Vanuit deze ideologie is ze destijds ook de Facebookgroep begonnen met wedding professionals die haar visie delen. Lucia vind het belangrijk dat de professionals elkaar helpen, omdat het hun gezamenlijke passie is om bruidsparen de mooiste dag van hun leven te gunnen. De kwaliteit die je terug ziet op de trouwdag van een bruidspaar dat zijn de mensen die het niet doen voor het geld, maar voor de passie van de liefde.
Ze eindigde haar presentatie met één van haar favoriete quotes van Michelle Obama: ‘Success isn’t about how much money you make. It’s about the difference you make in people’s lives’.

Organisator: Glitter Events
Als laatste wil ik Fleur van Glitter Events in het zonnetje zetten. Fleur is wedding- en partyplanner en zij heeft het Wedding Professionals Event 2014 georganiseerd en wat heeft ze het GE-WEL-DIG gedaan! Fleur heeft als partyplanner echt haar roeping gevonden. Komt ze je trouwens bekend voor? Dat kan kloppen, want niet al te lang geleden heb ik haar weten te strikken voor een interview over haar beroep als weddingplanner! Hier kan je het interview lezen.

Wedding Event 2014: Tof, Toffer of Tofst?
Ik heb echt een ontzettend leuke avond gehad waarbij ik veel inspirerende professionals heb ontmoet waar ook nog eens een paar leuke samenwerkingen zijn uitgekomen voor ideeën voor een volgende blogpost. Ik vond het tof om met mensen die dezelfde passie delen het gesprek aan te gaan en erachter te komen wat hen drijft om te kiezen voor het vak waar ze werkzaam in zijn.
Helaas heb ik niet iedereen kunnen spreken, maar met z’n grote opkomst was dat denk ik ook niet te doen. Networking rules! Het thema van de avond vond ik trouwens heel goed passen. Ik denk namelijk dat deze avond juist z’n succes is geweest door de samenwerking van alle professionals. Teamwork does indeed makes the dream work!

Volgende keer ben ik zeker weer van de partij. Spreken we elkaar dan?